Turlana lekcja, czyli kostki do gry na lekcji języka polskiego

„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi to zrobić, a zrozumiem.”

Konfucjusz

Na lekcji języka polskiego pojawiły się kostki, które były elementem gry utrwalającej rodzaje wypowiedzeń: zdania i równoważniki zdań.

Pomocna okazała się karta pracy. Jak grali uczniowie klasy IV? Wybrane dziecko rzucało kostką, liczba wylosowanych oczek wskazywała wypowiedzenie, które kolejny uczeń odczytywał i nazywał. Dzieci zgodnie z kodem umieszczonym na karcie, kolorowały odpowiednią kredką wylosowane pole. Zabawa spodobała się uczniom i z całą pewnością do kości wrócimy jeszcze nie raz. Dlaczego warto stosować gry na zajęciach w szkole? Ponieważ zwiększają zaangażowanie, wzbogacają uczniów o nowe doświadczenia, systematyzują wiedzę, bawiąc uczą. 

Autor: Małgorzata Rutkowska